mandag den 28. juli 2014

Dukan mini trøfler

De her "trøfler" skal simpelthen prøves hvis man er på dukan kuren og har en sød tand. Jeg fristes til at kalde dem havregrynskugler, ligesom de gode gamle forbudte, men da de ikke har noget med havregryn at gøre, må de kaldes en form for trøfler. Jeg har taget udgangspunkt i Tifo's opskrift inde på Din Slankekur, så credit går dertil, men har selv justeret en smule da jeg ikke kunne få det til at fungere ellers.
Jeg skal lige gøre opmærksom på at der er en del kakao i, så man må kun spise 1/2 eller 1/3 portion, da man opbruger alle sine tolererede madvarer på en dag.


Ingredienser:
5 spsk skummetmælkspulver
2 spsk havreklid
5 tsk kakaopulver (1 tsk tæller for 1 tolereret)
4 tsk sødemiddel (jeg brugte perfect strø fra isis, det skal bare ikke være flydende)
1 spsk græsk yoghurt 0%
Ca 1½ pastoriseret æggeblomme.
Lidt kakaopulver/lakridspulver til at trille kuglerne i.

Bland alle de tørre ingredienser godt sammen i en skål. Tilføj græsk yoghurt og hæld derefter lidt æggeblomme i lidt efter lidt indtil man når den ønskede konsistens. Min lignede de gode gamle havregrynskugler. Stil derefter skålen i køleskabet, gerne en time eller derover så den er til at arbejde med. Når massen er stivnet lidt i køleskabet kan den nu trilles til små kugler og evt rulles i kakao eller lakridspulver. Det er en god idé at sætte dem i køleskabet igen i en halv times tid efter de er lavet. De smager bedst kolde :)

Velbekomme :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar